ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΣΧΟΛΙΑ
"Βλακώδης" χαρακτηρίζεται η επιστολή του πρέσβη προς το BBC από 'Ελληνα δημοσιογράφο

26 Φεβρουάριος 2019

7 ερωτήματα στους υπεύθυνους του BBC

Με μία βλακώδη επιστολή, η οποία δεν έχει πάρει χαμπάρι για το τι πραγματικά έχει κάνει το BBC, η ελληνική κυβέρνηση δια του πρέσβη στο Λονδίνο απαντά στο στημένο αντιδημοσιογραφικά δημοσίευμα του βρετανικού καναλιού, που δεν καταγράφει, αλλά προωθεί την ύπαρξη μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα! Και εδώ είναι όλη η ουσία. Για την οποία η Αθήνα είναι βαθειά νυχτωμένη ή αδιάφορη.

Κατ' αρχάς, για να ξέρουν οι Έλληνες πολίτες τι συμβαίνει, το BBC είναι ένα αντικειμενικό μέσο σε ο,τιδήποτε δεν αφορά στην εξωτερική πολιτική της Βρετανίας. Προωθεί πάντοτε με ιερή ευλάβεια την εξωτερική πολιτική της χώρας, χωρίς ίχνος κριτικής, ιδίως σε στρατιωτικά θέματα.

Ακολουθεί, ενταγμένο στις ένοπλες δυνάμεις και καλυπτόμενο από τις διπλωματικές υπηρεσίες, όλες τις δραστηριότητες των διπλωματών και στρατευμάτων, από ιδρύσεώς του. Πριν από τον πόλεμο, αλλά και από την ατυχή εισβολή στο Σουέζ τη δεκαετία του ’50 και τις αγγλικές φρικαλεότητες στην Κύπρο μέχρι τις εισβολές στο Ιράκ και την επέμβαση στη Συρία σήμερα, συμμετέχοντας χωρίς διαφοροποίηση στον πόλεμο και στον πόλεμο προπαγάνδας της εκάστοτε βρετανικής κυβέρνησης.

Το BBC έχει χτίσει τεχνηέντως τη φήμη ενός αντικειμενικού Μέσου ακριβώς γιατί δεν ελέγχεται στενά από την κυβέρνηση, παρ ό,τι κρατικό, και είναι αντικειμενικό σε ο,τιδήποτε άλλο εκτός από όσα προείπα. Όλα είναι θέμα marketing. Πώς πουλάς τον εαυτό σου. Αλλά, και αυτό ακόμα το marketing κατεδαφίζεται από το κραυγαλέο στημένο από τις βρετανικές Αρχές αφιέρωμα- και όχι ρεπορτάζ- στην ύπαρξη μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα. Με αποδείξεις κι όλας. Για τις οποίες η αμόρφωτη ελληνική κυβέρνηση είναι βαθειά νυχτωμένη.

Η βασική αρχή ενός ρεπορτάζ εδώ και 200 χρόνια στην αγγλοσαξωνική σχολή, που υποτίθεται ότι ακολουθεί απαρεγκλίτως η βρετανική δημοσιογραφία, είναι η παράθεση δύο τουλάχιστον απόψεων όταν καταγράφεις μία. Πρέπει να έχεις και τη φωνή της άλλης πλευράς. Αυτό μας έμαθαν στα θρανία Βρετανοί και Αμερικανοί δημοσιογράφοι και αυτό εξακολουθούν και διδάσκουν. Το BBC επαίρεται ότι ακολουθεί απαρεγκλίτως αυτό τον κανόνα.

Στο υποτιθέμενο ρεπορτάζ του καναλιού στη Μακεδονία, η ρεπόρτερ πέφτει σε δημοσιογραφικά και δεοντολογικά λάθη, που σε άλλη περίπτωση θα έστελναν το κομμάτι της στο καλάθι των αχρήστων, σε οποιοδήποτε αγγλοσαξωνικό μέσο. Εκτός αν το ρεπορτάζ ήταν βαλτό!

1. Στον πρόλογο του ρεπορτάζ της, η ρεπόρτερ κα Μαργαρώνη, γράφει ότι η «η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει εδώ και δεκαετίες την ύπαρξη της ΔΙΚΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΡΚΤΗΣ Μακεδονικής μειονότητας». Ως δική της άποψη! Το ερώτημά μου σαν αρχισυντάκτης και διευθυντής στη ρεπόρτερ είναι: Από πού συμπεραίνει ότι μια μακεδονική μειονότητα είναι υπαρκτή αφού ούτε η ελληνική κυβέρνηση την αναγνωρίζει, ούτε η κοινή συμφωνία με τη γειτονική χώρα, αλλά ούτε την έχει δει , ούτε πάρει μαρτυρίες από κατοίκους της Μακεδονίας για να το τεκμηριώσει;

2. Η ρεπόρτερ του BBC, στηρίζει όλα όσα γράφει σε μια συνέντευξη από έναν 92χρονο κύριο Φωκά, που αυτοπροσδιορίζεται Έλληνας Μακεδόνας σλαβόφωνος, στον οποίο οι ελληνικές κυβερνήσεις απαγορεύουν εδώ και δεκαετίες να μιλάει τη γλώσσα του! Κανείς άλλος δεν εμφανίζεται στο ρεπορτάζ να επαληθεύσει ή να διαψεύσει όσα μονολογεί ο κ Φωκάς. Και η κ Μαργαρώνη τα αποδέχεται, έτσι, άκριτα. Χωρίς να ερευνά αν είναι αλήθεια ή ψέματα. Το ερώτημά μου σαν αρχισυντάκτης και διευθυντής στην ρεπόρτερ είναι: Δεν πήρατε άλλες απόψεις, παρ όλο που ξέρετε ότι αυτή είναι η δημοσιογραφική δεοντολογία που ακολουθεί το BBC εδώ και έναν αιώνα; Δεν καταγράψατε στοιχεία, που να επιβεβαιώνουν ή να διαψεύδουν μια τόσο σοβαρή κατηγορία για μια χώρα; Έτσι, επιπόλαια αποδεχτήκατε τα λεγόμενα; Αυτό σας μαθαίνουν στο BBC;

3. Και το ερώτημά μου, με την ίδια ιδιότητά μου, στον αρχισυντάκτη και διευθυντή της στο BBC είναι: Πώς δεχτήκατε να δημοσιεύσετε ένα ρεπορτάζ, που περιέχει κατηγορίες για μια χώρα, χωρίς να έχει και τις αντίθετες ή και άλλες απόψεις; Δεν είναι αυτή υποχρέωσή σας; Δεν ακολουθείτε τους κανόνες δεοντολογίας της δημοσιογραφίας;

4. Επειδή, όμως, είμαι δημοσιογράφος και ξέρω πολύ καλά τη δουλειά μου, έχω και ένα άλλο ερώτημα, ακόμα πιο ουσιώδες για τον αρχισυντάκτη και τον διευθυντή της κας Μαργαρώνη στο BBC: Επειδή κανείς ρεπόρτερ στον κόσμο δεν μπορεί να γράψει ρεπορτάζ, που δεν έχει συζητηθεί και εγκριθεί από τον αρχισυντάκτη του ή και τον διευθυντή του, να υποθέσω ότι το συγκεκριμένο πήρε έγκριση να πραγματοποιηθεί όπως εμφανίστηκε; Μονόπλευρα, με αυθαίρετες κρίσεις της ρεπόρτερ, που θα αναφέρω πιο κάτω, με ανακρίβειες και συκοφαντίες κατά προσώπων; Χωρίς γνώση της ιστορίας ή, ακόμα χειρότερα, κρύβοντας την ιστορική αλήθεια;

5. Και επειδή το BBC δεν είναι ΕΡΤ, και κατέχει τεράστια ιστορικά αρχεία, τα οποία χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι του, όταν καταπιάνονται με ρεπορτάζ σε άλλες χώρες, το ερώτημά μου στον αρχισυντάκτη και στον διευθυντή της κας Μαργαρώνη είναι: όταν παραγγείλατε και μετά διαβάσατε το ρεπορτάζ είχατε γνώση των ιστορικών στοιχείων της περιοχής που σας ενδιέφερε να φωτίσετε; Ξέρετε ότι πρόκειται για το επίκεντρο αυτού που στη διπλωματία λέγεται «μακεδονική σαλάτα» ή άλλως με το Κόσοβο (του οποίου τα Σκόπια ήταν πρωτεύουσα επί 200 χρόνια) «πυριτιδαποθήκη των Βαλκανίων»; Ή επιπόλαια και χωρίς γνώση στείλατε, έτσι, μια ρεπόρτερ για να δημοσιεύσετε κάτι πιασιάρικο και ξεχωριστό, μια και η συμφωνία των Πρεσπών είναι fresh news; Αυτό είναι το BBC;

6. Και αν μεν δεν ξέρατε ή δεν είχατε τον επαγγελματισμό να διαβάσετε για να μάθετε, δεν είσαστε άξιοι να κάθεστε στις θέσεις ευθύνης ενός καναλιού παγκόσμιας εμβέλειας. Αν, από την άλλη πλευρά, ξέρετε την ιστορία της περιοχής, αναρωτιέμαι σαν επαγγελματίας, πώς αφήσατε να περάσουν στο ρεπορτάζ τόσες ανακρίβειες όσον αφορά σε ιστορικά στοιχεία του; Και αν ισχύει το δεύτερο, μπαίνω στον πειρασμό να αναρωτηθώ στα σοβαρά μήπως το ρεπορτάζ έχει στηθεί και παρουσιαστεί έτσι με δική σας υπόδειξη; Επομένως, σ αυτή την περίπτωση αναρωτιέμαι αν αυτή η εντελώς αντιδημοσιογραφική κάλυψη, που έχει στοιχεία στοχευμένης μεροληψίας εκ μέρους σας, είναι σε γνώση των προϊσταμένων σας; Γιατί μια τέτοια στάση είναι εντελώς αντιεπαγγελματική και εκθέτει τη σοβαρότητα και αντικειμενικότητα του BBC.

7. Εκτός αν μου πείτε ότι οι προϊστάμενοί σας παράγγειλαν έτσι το ιδιότυπο ρεπορτάζ, που είναι χωρίς άλλη άποψη, με προσωπικές κρίσεις της ρεπόρτερ και με προβοκατόρικα στοιχεία για πρόσωπα της ιστορίας της χώρας που σας φιλοξένησε. Οπότε, θα επιβεβαιωθούν όσοι υποστηρίζουν ότι το BBC είναι κατ ευφημισμό αντικειμενικό, ενώ στην πραγματικότητα κάνει υπόγεια πολιτική. Και μάλιστα την πολιτική των κυβερνήσεών του. Ωραίο ανεξάρτητο κανάλι!

Καταγράφω, λοιπό, τα αντιδημοσιογραφικά, τα προβοκατόρικα και τα ιστορικά αδιάβαστα κομμάτια του δήθεν ρεπορτάζ, του κατά τα άλλα αντικειμενικού και ανεξάρτητου βρετανικού BBC. Με την επισήμανση ότι ό,τι δεν αποδίδουμε σε λόγια κάποιου στη δημοσιογραφία, το υιοθετούμε εμείς. Δηλαδή το μέσο που εκπροσωπούμε :

2. Η ρεπόρτερ μας πληροφορεί ότι για πάνω από έναν αιώνα υπάρχει «μακεδονική εθνότητα» στην Ελλάδα. Η ίδια το παίρνει επάνω της, δηλαδή το BBC!

3. Η ρεπόρτερ μας πληροφορεί η ίδια (!), δηλαδή το BBC, ότι η σλαβική αυτή μισοβουλγάρικη διάλεκτος μιλιόταν στα κρυφά, αγνοώντας προφανώς, ότι για εκατονταετίες στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία και στη βόρεια Μακεδονία μιλάνε μεταξύ τους χιλιάδες Έλληνες βλάχικα, σλαβικά και τοπικά ιδιώματα, τους έχουμε ακούσει με τα αυτιά μας.

4. Η ρεπόρτερ μας πληροφορεί, η ίδια, δηλαδή το BBC, ότι η αναγνώριση μακεδονικής γλώσσας από την ελληνική κυβέρνηση ανοίγει την πόρτα στην ιστορία «της μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα»!

5. Η ρεπόρτερ στη συνέχεια χαρακτηρίζει τον Μεταξά «θαυμαστή του Μουσολίνι» , αποκρύπτοντας εντελώς ότι ήταν αυτός που κήρυξε τον πόλεμο στην Ιταλία, ενώ θα μπορούσε να συμβιβαστεί, καλή ώρα όπως θα έκανε ο Τσίπρας.

6. Η ρεπόρτερ καταγράφει τις διηγήσεις του κ Φωκά για τις διώξεις των σλαβόφωνων στη Μακεδονία πριν από τον πόλεμο, αποκρύπτοντας εντελώς τη βουλγαρική διείσδυση των κομιτατζήδων του εθνικιστικού VMRO και την ταυτόχρονη εμμονή της Γ Διεθνούς για δημιουργία ανεξάρτητης «σοσιαλιστικής Μακεδονίας», με βάση τους εκεί σλαβόφωνους.

7. Η ρεπόρτερ δικιολογεί τους σλαβόφωνους που πήγαν με τις βουλγάρικες δυνάμεις κατοχής το 1941-42, επειδή το έκαναν, λέει για να γλιτώσουν από τη δικτατορία του Μεταξά. Ο οποίος είχε πεθάνει και η Ελλάδα ήταν αιχμάλωτη!

8. Η ρεπόρτερ, δηλαδή το BBC, μας λέει ότι «οι σλαβομακεδόνες πολέμησαν με τους κομμουνιστές στον εμφύλιο γιατί οι κομμουνιστές τους στήριζαν πάντα». Ότι τους στήριζαν για να αποσπάσουν τη Μακεδονία από την Ελλάδα, κουβέντα!

9. Η ρεπόρτερ, δηλαδή το BBC επίσης, μας πληροφορεί ότι, «σύμφωνα με τον ιστορικό Λεωνίδα Εμπειρίκο πάνω από 100.000 εθνικά Μακεδόνες ζουν στην ελληνική Μακεδονία», αλλά δεν μας παραθέτει καμιά άλλη πηγή που να λέει τα ίδια ή τα αντίθετα!

Η αντιδημοσιογραφία, δηλαδή η προπαγάνδα, δεν τελειώνει εδώ. Το ρεπορτάζ τελειώνει με την επισήμανση ότι ο μοναδικός συνεντευξιαζόμενος αναφέρεται με το μικρό του όνομα και όχι με το επίθετο, «για να προστατευτεί η ταυτότητά του»! Στο μεταξύ, στην ιστοσελίδα φιγουράρει η φωτογραφία του!

Αυτή είναι η ανεξάρτητη δημοσιογραφία του BBC. Για την οποία η επιστολή της ελληνικής κυβέρνησης στο κανάλι δε λέει λέξη! Παπαγαλίζει μόνο άρθρα της συμφωνίας των Πρεσπών, σαν κασετόφωνο. Και καταπίνει το σημαντικότερο. Ότι το ρεπορτάζ είναι καραμπινάτα κατευθυνόμενο από τη βρετανική κυβέρνηση του διαίρει και βασίλευε. Αλλιώς, οι υπεύθυνοι δημοσιογράφοι του BBC θα έπρεπε να πάνε σπίτια τους. Για εξευτελισμό της δημοσιογραφίας.

Γ Παπαδόπουλος- Τετράδης,  Πηγή: liberal.gr

Και το ρωσικό Sputnik προβάλει «Μακεδονική μειονότητα»

Και το ρωσικό Sputnik προβάλει «Μακεδονική μειονότητα»

Του Νίκου Μελέτη

Με μια ακόμη παρέμβαση ξένου ΜΜΕ και μάλιστα του ελεγχόμενου από τη ρωσική κυβέρνηση ειδησεογραφικού πρακτορείου Sputnik, καλλιεργείται πλέον συστηματικά η εικόνα ύπαρξης «μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα, ενώ το ρωσικό πρακτορείο δίνει βήμα στο ηγετικό στέλεχος και ιδρυτικό μέλος του Ουράνιου Τόξου, Παύλο Βοσκόπουλου, ο οποίος όχι μόνο επιβεβαιώνει όσους υποστήριζαν ότι η Συμφωνία αφήνει επικίνδυνες γκρίζες ζώνες αλλά συγκρίνει το Ελληνικό Κράτος με το ναζιστικό καθεστώς της Γερμανίας του ’30.

Το  ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στην ελληνική ηλεκτρονική έκδοση του Sputnik και έχει τίτλο «Ουράνιο Τόξο στο Sputnik: 500 χωριά μιλούν τη μακεδονική γλώσσα», εστιάζει όπως αναφέρει στην «κοινότητα σλαβόφωνων στην Ελλάδα» καθώς , μια «ομάδα αγνώστου αριθμού Ελλήνων πολιτών διεκδικεί την αναγνώρισή της ως "Μακεδονική Μειονότητα της Ελλάδας"» και το «Ουράνιο Τόξο» είναι το κόμμα που, όπως ισχυρίζεται, εκφράζει την αυτοαποκαλούμενη «μακεδονική μειονότητα που μιλά την μακεδονική γλώσσα».

Δεν είναι  τυχαίο φυσικά ότι η Μόσχα έχει εκφράσει την πλήρη αντίθεση της στη Συμφωνία των Πρεσπών και έχει εκφρασθεί εναντίον κινήσεων που μέσω της αλλαγής του ονόματος πλήττουν τη «μακεδονική εθνική ταυτότητά».

Ο κ. Βοσκόπουλος, στη συνέντευξη του οποίου έχει στηριχθεί το ρεπορτάζ, αναπτύσσει το ακριβές περιεχόμενο του «Μακεδονισμού» αποκαλύπτοντας το τραγικό λάθος και την Αχίλλειο πτέρνα της Συμφωνίας των Πρεσπών, δηλώνοντας ότι η υπάρχει η «σύγχρονη Μακεδονική ταυτότητα που δεν συνδέεται με την αρχαιότητα» και διευκρινίζοντας ότι το κόμμα του είναι κατά της Αρχαιολατρίας.

Αυτό ακριβώς αποτελεί τη βάση της διατήρησης και ενθάρρυνσης του «Μακεδονισμού» που επετεύχθη τελικά με την Συμφωνία των Πρεσπών και ειδικά με το αρθρο 7, το οποίο απλώς ξεπλένει και νομιμοποιεί τον «Μακεδονισμό», με την (αυτονόητη και προφανή) διάκριση, ότι η Αρχαία Μακεδονία και η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά δεν έχουν σχέση με τους Σλάβους και την ταυτότητα που θέλησαν να δημιουργήσουν μετά την κατάρρευση της οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ο πραγματικός «Μακεδονισμός» όμως ουδέποτε αφορούσε την Αρχαία Μακεδονία (με την εξαίρεση μόνον της περιόδου Γκρουέφσκι) αλλά ο αλυτρωτισμός εις βάρος της Ελλάδας ήταν παράγωγο της σλαβικής μακεδονικής ταυτότητας, την οποία αποδέχεται και αναγνωρίζει πλέον η Ελλάδα με το άρθρο 7 της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Στα θετικά της Συμφωνίας ο κ. Βοσκοπουλος περιλαμβάνει την αναγνώριση «μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας» λέγοντας: «Συγκεκριμένα ένα βήμα μπροστά είναι ότι σε αυτή τη συμφωνία στα πλαίσια της ελληνικής εθνικής ιδεολογίας δεν γινόταν σεβαστή η ιδιαίτερη μακεδονική ταυτότητα, μεταξύ αυτών και η σύγχρονη μακεδονική γλώσσα. Στη συμφωνία γίνεται αναφορά ότι η μακεδονική γλώσσα γίνεται σεβαστή, καθώς η πάγια θέση του ελληνικού κράτους είναι ότι δεν υπάρχει μακεδονική γλώσσα. Το δεύτερο θετικό είναι ότι επειδή υπάρχει στη συμφωνία αναφορά για την μακεδονική εθνότητα που είναι κυρίως νομικός όρος, είναι ρητή η αναφορά ότι η Ελλάδα αναγνωρίζει τη μακεδονική εθνικότητα».

Ο κ. Βοσκόπουλος προσπαθεί να εξηγήσει την αντίθεσή του στη Συμφωνία των Πρεσπών (η οποία μάλλον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η βορειομακεδονική κυβέρνηση δεσμεύθηκε να μην εγείρει επισήμως μειονοτικό ζήτημα), εστιάζοντας στο γεωγραφικό προσδιορισμό, λέγοντας ότι αυτός καλλιεργεί τον αλυτρωτισμό καθώς το «άκουσμα της Βόρειας Μακεδονίας οδηγεί και στο ερώτημα για την Νότια Μακεδονία...». Έχοντας διδαχθεί από το παρελθόν, ο εκπρόσωπος του Ουράνιου Τόξου καταδικάζει όπως λέει τους εθνικισμούς και τις «βλακείες με τους χάρτες της Μεγάλης Μακεδονίας»

Ο κ. Βοσκόπουλος υποστηρίζει ότι «υπάρχουν περίπου 500 χωριά στη Βόρεια Ελλάδα από την Καστοριά μέχρι τη Δράμα και μέχρι τις παρυφές της Ναούσης και της Βέροιας όπου ακούγεται η απαγορευμένη γλώσσα», και εκφράζει το αίτημα του Ουράνιου Τόξου για να «διδάσκεται η "μακεδονική γλώσσα" κανονικά στα σχολεία του ελληνικού κράτους, όχι σε παράλληλα σχολεία, γιατί εκεί θα υπάρξει περιθωριοποίηση». Αποφεύγει βεβαίως να προσδιορίσει τον αριθμό όσων μιλούν τη γλώσσα προβάλλοντας το επιχείρημα ότι σε «πανηγύρια χωριών στην Καστοριά, στις Σέρρες, στην Ημαθία, θα ακούσεις τα λεγόμενα μακεδονικά τραγούδια σε αυτήν την "ανύπαρκτη" γλώσσα». Επιχείρημα φυσικά που δεν στοιχειοθετεί αίτημα για διδασκαλία έστω της ντοπολαλιάς αυτής στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Στη συνέντευξή του, το ηγετικό στέλεχος του Ουράνιου Τόξου αναφέρεται στο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού δηλώνοντας ότι όπως «δεν μπορεί να αμφισβητείται ο Έλληνας Μακεδόνας έτσι και δεν μπορεί να αμφισβητείται και ο Μακεδόνας το έθνος» και με ειρωνικό τρόπο προσθέτει: «Θες να λέγεσαι φίλε μου Έλληνας Μακεδόνας. Καλώς. Εμένα λέγε με Μακεδόνα- Μακεδόνα. Σαν τις καρέτα-καρέτα, είδος υπό εξαφάνιση (γέλια)..».

Μια σημαντική παραδοχή της συνέντευξης του κ. Βοσκόπουλου είναι ότι η «σύγχρονη μακεδονική ιδεολογία» δημιουργήθηκε περί το 1870-1880 και δεν συνδέεται με τον Αρχαίο κόσμο, αλλά όπως υποστήριξε το «φετίχ του ελληνικού εθνικισμού ότι οι Έλληνες είναι απόγονοι του Σωκράτη του Πλάτωνα του Περικλή και αφού μπήκε και η μακεδονική παράμετρος ότι η Μακεδονία είναι ελληνική, οδήγησε στην επιχειρηματολογία κατά της δημιουργίας σύγχρονου μακεδονικού κράτους».

Με μια ανοίκεια αναφορά ο κ. Βοσκόπουλος θέλοντας να δικαιολογήσει τον μικρό αριθμό μελών αυτής που θεωρεί «μακεδονική μειονότητα» επιχειρεί σύγκριση με τους «1.500 ελληνορθόδοξους στην Τουρκία των 80 εκατομμυρίων» και αναρωτιέται «πόσος πρέπει να είναι ο αριθμός στην Ελλάδα για να θεωρηθεί εθνική μειονότητα». Λησμονώντας προφανώς ότι η ελληνορθόδοξη μειονότητα στην Τουρκία είναι αναγνωρισμένη διεθνώς με την Συνθήκη της Λωζάνης και η συρρίκνωση της είναι αποτέλεσμα της συστηματικής επιχείρησης εθνοκάθαρσης που εφαρμόσθηκε εναντίον της από το τουρκικό Κράτος και δεν αποχώρησε οικειοθελώς η με την στήριξη τρίτων δυνάμεων από τις πατρογονικές εστίες  της, ούτε απείλησε την ασφάλεια και την ακεραιότητα του τουρκικού κράτoυς.

Το αποκορύφωμα όμως της συνέντευξης του κ. Βοσκόπουλου, που προβάλει το ρωσικό κρατικό Μέσο προπαγάνδας Sputnik, είναι όταν δηλώνει ότι η «πολιτική της σύγχρονης ελληνικής κρατικής οντότητας απέναντι στα δικαιώματα των μειονοτήτων μου θυμίζουν σαν τη Γερμανία τη δεκαετίας του 1930. Και αναφέρομαι φυσικά στους Εβραίους που ήθελαν να διεκδικήσουν την αναγνώρισή τους με πολιτιστικό σύλλογο πολιτικό κόμμα κλπ. Κάτι αντίστοιχο επιδιώκει το Ουράνιο Τόξο….». 

Βεβαίως την απάντηση σε όλα αυτά ίσως την δίνει ο ίδιος ο κ .Βοσκοπουλος. Στην ερώτηση πόσα μέλη έχει το Ουράνιο Τόξο το οποίο υποτίθεται ότι εκφράζει την «μακεδονική μειονότητα» και τους δίγλωσσους σε... 500 χωριά, η απάντηση είναι «200-250 μέλη…».
(Πηγή liberal.gr)